0

Köpvillkor



Allmänt

Om du är under 18 år så måste du ha målsmans tillstånd att beställa hos oss. Alla försök till bedrägeri polisanmäls.

Hur betalar jag?

Du hittar mer information om våra olika betalningsalternativ på sidan betalningsalternativ.

Leveranser

  • Inom Sverige
    Beställningar som vi mottagit före klockan 15.00 skickas från oss som regel samma vardag och levereras inom 1-3 vardagar (normal leveranstid är nästkommande vardag). Vi levererar produkterna som MyPack eller Varubrev och du får därmed full försäkring samt spårbart kollinummer på din leverans. Du kan även välja att bli aviserad via SMS. Observera att paketet ligger på utlämningsstället i 14 dagar från det att paketet anländer.
  • Utanför Sverige
    Vi levererar till alla länder inom Europa. Leveranstid är cirka 4-7 dagar beroende på land. Din order skickas med PostNord Sverige och du får spårbart kollinummer skickad till din e-post.
  • Ej uthämtade paket
    Det är upp till kunden att ange en giltig och korrekt leveransadress. Om eleven får tillbaka ett paket som skickats till fel adress eller inte hämtats ut är det upp till kunden att betala ny frakt. eleven mailar till kunden på angiven e-postadress när vi får tillbaka paketet och meddelar och avvaktar svar från kunden.
  • Försenad leverans
    Om vi inte kan skicka din beställning inom 1-3 vardagar så meddelas du via e-post eller telefon. Om du inte godkänner ny föreslagen leveranstid så har du rätt att häva köpet utan någon kostnad.

Priser

Alla priser på eleven.se anges i svenska kronor. Som standard anges alla priser (förutom där det specifikt sägs annat) inklusive svensk moms. Om du är inloggad som företagskund anges priserna exklusive moms. För kunder utanför EU, eventuell införselmoms och tullavgift är upp till mottagaren att betala.

Fraktkostnad

  • Inom Sverige
    Vi levererar fraktfritt med snabb leverans (oftast dagen efter), spårbart paketnummer (för mindre leveranser så kommer dessa hem till din brevlåda) och full försäkring på din order om något skulle hända på vägen till dig.
  • Inom Norge, Finland & Danmark
    Vår standardfrakt är 39 kr och då får du snabb leverans (normalt sett inom 2-3 vardagar), spårbart paketnummer och full försäkring på din order om något skulle hända på vägen till dig. Du får alltid fraktfritt på din beställning om ordervärdet överstiger 499 kr.
  • Utanför Norden
    Utanför Norden så är vår standardfrakt 120 kr. Du får spårbart trackingnummer på din order så du kan följa din beställning var den befinner sig samt du har full försäkring ifall något skulle hända med leveransen på väg till dig. Din order levereras fraktfritt inom EU vid order över 1 000 SEK.

Kvitto/Orderbekräftelse

När du lagt en godkänd beställning så erhåller du ett e-postmeddelande som gäller som orderbekräftelse. Tillsammans med din leverans får du sedan ett papperskvitto. Om du inte fått en orderbekräftelse inom 30 minuter, vänligen kontrollera att din e-post adress stämmer och meddela oss så skickar vi om bekräftelsen.

Reklamation/Ångerköp/Avbeställning

Mottagaren är ansvarig för att kontrollera att leveransen och produkterna är oskadda i samband med mottagande av paketet. Vid eventuella problem med paket eller saknade varor så måste alltid kundtjänst kontaktas via vårt kontaktformulär, e-post (info@eleven.se) eller telefon 020-22 11 00 inom skälig tid.

För reklamationer, ångerköp och avbeställning, se vår sida för returhantering. Vid godkänd reklamation/hävning av köp så återbetalar vi summan för din beställning inom 30 dagar.

Sedan den 1 Januari 2016 så ska alla e-handlare enligt lag tillhandahålla en länk till EU-kommissionens online plattform. För mer info besök http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Personuppgifter

Vi behandlar alla personuppgifter som du lämnar i enlighet med Personuppgiftslagen (PUL 1998:204). Vi garanterar att inga uppgifter om dig säljs eller används till reklamutskick från tredje part, utan endast används av eleven. Din e-postadress och ditt mobilnummer används till orderbekräftelsen samt till övrig information om din beställning. Vi förbehåller oss också rätten att i vissa fall göra reklamutskick om du inte angett att du inte vill ha dessa. Vill du göra ändring av uppgifterna eller bli borttagen ur registret ber vi dig kontakta vår kundtjänst (Se information under Kontakta oss).

Garanti & anvisningar

Garantier på varan lämnas av respektive tillverkare, eleven lämnar inga ytterligare garantier utöver den av tillverkaren specificerade. Om du känner dig osäker på garantin eller de anvisningar som medföljer din produkt, kontakta oss innan användning så vi kan hjälpa dig. Vi kan ej ta ansvar för eventuell överkänslighet mot ingredienser i en produkt eller prov, om du är osäker på vad produkten eller provet innehåller, kontakta vår kundservice innan användning/beställning.

Konsuments (privatperson) ångerrätt vid distansavtal

Vi följer Konsumentverkets rekommendationer för e-handel. Konsument har på sin sida lag om konsumentskydd vid distansavtal m.m. Den närmare anger, i vissa fall rätt att frånträda ett köp genom att lämna eller sända ett meddelande om detta inom 30 dagar från den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av denna. Läs mer om din ångerrätt här.

Tvist

Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist.

Övrigt

Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för tryckfel, leverantörers prishöjningar, ev. oriktigt angivna tekniska specifikationer m.m. samt för slutförsäljning. De uppgifter som lämnas härigenom utgör inte någon utfästelse om användbarhet, lämplighet, garanti m.m. annat än där så är direkt angivet. eleven förbehåller sig rätten till ändring av samtlig information utan föregående avisering.
  • Fri expressfrakt på alla beställningar inom Sverige!
  • Inspireras av 900 märken inom skönhet
  • Nu har vår butik i Uppsala & Örebro öppnat!
  • Din beställning skickas inom 24 timmar
  • Auktoriserad återförsäljare