Nedan kan du se vanliga frågor och svar gällande returhantering. Om din fråga inte finns med nedanför, kontakta oss gärna så ska vi göra vårt bästa för att svara snabbt.
En vara saknas i min leverans
Om en vara skulle saknas i din leverans, kontakta oss direkt så ska vi lösa detta så fort som möjligt. En skriftlig reklamation via vårt kontaktformulär måste vara oss tillhanda samma dag som mottagande av leveransen. Observera att du måste spara originalemballaget för eventuell utredning. All paketering och orderhantering övervakas med kameror och alla paket vägs längs vägen till ditt utlämningsställe så vi snabbt kan se var problemet uppstod och kan jobba på att förbättra detta så det inte händer igen.
Jag har fått fel produkt.
Om du fått fel produkt i din leverans så skall du kontakta oss inom 7 dagar efter mottagande av din beställning. Du ska därför kontrollera dina produkter när du får hem dem för att verifiera att allt är korrekt levererat. Inkommer information om detta senare än 7 dagar förbehåller sig Eleven.se rätten att neka retur, omleverans eller hävning av köp. Vi står självklart för alla fraktkostnader om vi skickat fel vara till dig.
Reklamation av trasig produkt
Kontakta vår kundservice och beskriv problemet så detaljerat du kan. Du får då ett ärendenummer vid godkännande av returen som du sedan skriver på paketet när du skickar det tillbaka till oss. Reklamation av trasig produkt ska ske inom skälig tid efter det att felet har upptäckts, dock senast inom 3 månader från köptillfället. Observera att den trasiga produkten måste sparas tills ärendet är löst.
Vi undersöker skadan och skickar tillbaka en ny vara omedelbart om den finns i lager, om varan inte finns i lager eller har utgått så kontaktar vi dig innan vidare hantering. Vi hanterar reklamationsärenden normalt sett inom 1-5 arbetsdagar beroende på arbetsbelastning.
Ångerköp
Vid köp av varor från oss har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 30 dagar från det att du mottog varan (ångerrätt).
Produkterna måste vara oanvända, oöppnade och i sin originalkartong. Om produkterna är använda eller kommer tillbaka i annat skick än det vi skickade det i utfärdas ingen återbetalning.
Om du har erhållit en gåva i samband med din beställning så ska även denna returneras om ordervärdet efter returen inte uppnår kravet för gåvan.
Gäller din retur en reklamation eller en allergi, vänligen maila oss vad det gäller samt bifoga bild till kundservice@eleven.se.
Vid ångrat köp kontaktar du kundservice på kundservice@eleven.se för utfärdande av retursedel. Vi återbetalar inte för eventuella egna portoutlägg.
OBS! För samtliga Remington produkter gäller 100 dagar öppet köp oavsett värde, undantag för tillbehör och accessoarer. Mer info om öppet köp och hur du går tillväga hittar du på denna sida:
http://se.remington-europe.com/microsites/100-dagar-%C3%B6ppet-k%C3%B6p/
Utöver rätten till öppet köp gäller minst två års garanti för samtliga Remingtons produkter. För att få ytterligare 1 års extra garanti på dina köpta produkter, registrera dig inom 28 dagar efter köp på följande sida:
https://se.remington-europe.com/product-registration.html
Byte av använd vara
Vi hanterar inte byten men du är välkommen att göra en retur. Vid nyttjande av ångerrätt av använd vara har vi rätt att göra ett värdeminskningsavdrag i de fall då varan hanterats i större omfattning än nödvändigt. Du som kund har rätt att säkerställa att produkten fungerar som den ska, dock ska både produkt och originalkartong vara i nyskick när du returnerar. Värdeminskning bedöms från fall till fall. Öppnade och/eller använda hygienprodukter återtas inte på grund av hälso- och hygienskäl.
Transportskada
I fall av trasig eller öppnad kartong vid leverans, kontakta ditt utlämningsställe direkt när du hämtar ut paketet. De har färdiga blanketter för skadeanmälan. Kontakta gärna vår Kundservice om du behöver hjälp så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa till. Du når oss via via e-post (kundservice@eleven.se) eller telefon 010-145 50 00.
Avbeställning
Om du skulle ångra dig direkt efter beställning ska du kontakta vår kundservice omedelbart. Om vi redan hunnit skicka din beställning eller ifall din beställning är paketerad så kan du inte avbeställa utan får returnera paketet till oss. Om du inte hämtar ut din beställning så debiteras du 150 kronor för att täcka våra kostnader.