search

Customer Service

If you have any questions regarding our products, your order, the shop or the company, please contact our customer service department using the contact form below or call us at +46 (0)10 145 50 00. Questions regarding your order is answered within 24 hours (working days).

Our address

Eleven AB
Karlavägen 104
11526 STOCKHOLM
SWEDEN

Customer service: +46 (0)10 145 50 00 or kundservice@eleven.se.

Please check if one of the following questions can help you before you continue:
  1. Det står att ni har fraktfritt, men väl i kassan står det ju en fraktkostnad?

    När man lägger sina varor i sin varukorg så kommer det automatiskt på en kostnad där för expressfrakten (då denna ligger överst i listan i kassan utav de olika leveransalternativen). När du är i kassan och har fyllt i din mejladress samt ditt postnummer, så kan du ändra vilken typ utav frakt du vill ha och kan då välja fraktfritt om så önskas.

  2. Jag har inte fått min orderbekräftelse, vad gör jag?
    • Det kan ta upp till 30 minuter innan du får din orderbekräftelse. Den kan även ha hamnat i din skräppost. Om du inte har mottagit den så är du välkommen att kontakta oss på kundservice@eleven.se för att få en ny bekräftelse.
  3. Jag har fått två orderbekräftelser med samma produkter, vad gör jag?

    Om du har fått två likadana orderbekräftelser, så kan det råkat blivit en dubbelorder. Kontakta oss gärna med vilken du önskar ta bort, så hjälper vi dig vidare.

  4. Hur lång tid tar det innan jag får min beställning?

    Om din order skickas med det fraktfria alternativet som ekonomivarubrev, så är leveranstiden på detta paketet 4-7 vardagar från att det skickats i från oss. Om din order skickas med expressfrakt, så är leveranstiden på paketet 1-2 vardagar när det lämnat vårat lager. Observera att vi reserverar oss för förseningar.

    Har du inte fått ditt paket hem i brevlådan, eller en avisering om vilket ombud du kan hämta detta inom den angivna leveranstiden, så kan får du gärna kontakta oss så hjälper vi dig vidare.

  5. I have accidentally deleted the SMS I received to collect the parcel.

    Den kod som du fick på SMS/mejl, är de fyra sista siffrorna i ditt kollinummer. Det går lika bra att uppge det kollinummer som du fick på mailet ifrån oss när din order blev skickad för att hämta ut paketet.

  6. Någonting i min beställning är defekt - hur gör jag?

    Är någonting i ditt paket defekt så får du gärna ta ett foto på detta och mejla in detta till oss på 11@eleven.se, samt också beskriva lite kort om vad som hänt. Detta för att underlätta ärendet, och kunna hjälpa dig vidare så fort och smidigt som vi bara kan.

  7. Hur lägger jag en beställning till ett land utanför Sverige?

    Om köpet ska till Norge, är det via eleven.no. Är det Finland så gäller hemsidan eleven.fi. Är det däremot i övriga Europa, så hänvisar vi till våran internationella hemsida, vilket är eleven.se/en. Efter du lagt dina produkter i varukorgen, så går du sedan till kassan som vanligt. Väl där så väljer du vilket land din order ska till i rullistan.

  8. Jag har ingen legitimation, kan jag hämta ut mitt paket ändå?

    Ja, så länge du har PostNords app i telefonen (länk till nedladdning längre ned). Ladda ned appen och följ instruktionerna. Du kan då följa alla dina paket som skickas med PostNord och du får en digital AVI direkt i mobilen som du visar upp på ditt postombud.

    Hämta utan legitimation
    I appen kan du välja att identifiera dig med BankID, detta gör att du inte behöver legitimation när du hämtar ut paketet. Om du identifierat dig med BankID kan du välja att dela din AVI med en annan person så att den personen kan hämta ut ditt paket istället utan att behöva visa upp någon legitimation.

    För Android - Google Play
    För iPhone - Apple Store

  9. Kan jag avboka min order?

    Vi kan avboka en order så länge den inte har hunnit hanteras av vårt lager, detta sker oftast inom 30-60 minuter från det att ordern är lagd.

  10. Min rabatt fungerar inte, vad gör jag?

    Våra rabattkoder kan inte kombineras eller aktiveras på produkter som redan är kopplade till en annan kampanj eller rabatt. Längst ner i våra utskick så hittar du köpvillkor för den aktuella kampanjen.

Please check if one of the following questions can help you before you continue:
  1. Varför kan jag inte välja faktura?

    Om det är så att faktura inte kommer upp som alternativ när du försöker lägga din order så hänvisar vi dig vänligen till Klarna som tar hand om våra fakturor. Du når dem på telefon 08-120 120 10 eller mejladressen info@klarna.com.

  2. I have lost my invoice, how can I get a copy?

    If you have lost your invoice, please visit www.klarna.com to get a new invoice electronically.

  3. Jag vill flytta förfallodatum på min faktura.

    Logga in på MyKlarna där du kan förlänga förfallodatum upp till 10 dagar. Om du önskar betala fakturan tidigare kan du även göra detta på samma ställe.

Please check if one of the following questions can help you before you continue:
  1. I represent a brand that I think should be available at eleven, who should I contact?

    Om du vill komma i kontakt med vår inköpsavdelning rekommenderar vi dig att kontakta oss via e-post till inkop@eleven.se.

  2. Jag har en produkt/ett märke som jag önskar ni på eleven kunde ta in!

    Skriv gärna till oss i formuläret här nedan, eller till vår mejladress 11@eleven.se, så skickar vi över ditt önskemål till våran inköpsavdelning. De söker alltid nya produkter och märken och tar gärna emot tips!

  3. Hur vet jag att produkterna som ni säljer är äkta?

    Vi på eleven är en auktoriserad återförsäljare av skönhet online och i butik, vilket betyder att alla skönhetsprodukter du köper från oss är äkta vara, samt att vi kan erbjuda våra varumärkens nyheter och ett brett sortiment.

Please check if one of the following questions can help you before you continue:
  1. Hur gör jag om jag vill returnera en vara?

    Vänligen kontakta vår kundservice via formuläret här nedan eller på mejladressen kundservice@eleven.se, så hjälper vi dig vidare med instruktioner för din retur.

Please check if one of the following questions can help you before you continue:
  1. Who should I contact regarding job request?

    Om du är intresserad av att jobba hos oss, börja med att kolla på eleven.se/jobb för att se om det finns några öppna lediga tjänster som kan passa dig. Vill du skicka in ditt CV till oss rekommenderar vi att du mailar till jobba@eleven.se så återkommer vi till dig när en ledig tjänst öppnas.

  • Free shipping over 499 SEK
  • Scandinavia's widest assortment?