search

Returhantering

Nedan kan du se vanliga frågor och svar gällande returhantering. Om din fråga inte finns med nedanför, kontakta oss gärna så ska vi göra vårt bästa för att svara snabbt.


En vara saknas i min leverans.

Även att vi jobbar hårt för att göra din beställning så trygg och snabb som möjligt så kan tyvärr problem uppstå. Om en vara skulle saknas i din leverans, kontakta oss direkt så ska vi lösa detta så fort som möjligt. En skriftlig reklamation via vårt kontaktformulär måste vara oss tillhanda senast tre dagar efter mottagande av leveransen. Observera att du måste spara originalemballaget för eventuell utredning. All paketering och orderhantering övervakas med kameror och alla paket vägs längs vägen till ditt utlämningsställe så vi snabbt kan se var problemet uppstod och kan jobba på att förbättra detta så det inte händer igen.

Jag har fått fel produkt.

Om du fått fel produkt i din leverans så skall du kontakta oss inom 14 dagar efter mottagande av din beställning. Du ska därför kontrollera dina produkter när du får hem dem för att verifiera att allt är korrekt levererat. Inkommer information om detta senare än 14 dagar förbehåller sig Eleven.se rätten att neka retur, omleverans eller hävning av köp. Vi står självklart för alla fraktkostnader om vi skickat fel vara till dig.

Reklamation av trasig produkt

Använd vårt kontaktformulär och beskriv problemet så detaljerat du kan. Du får då ett ärendenummer vid godkännande av returen som du sedan skriver på paketet när du skickar det tillbaka till oss. Reklamation av trasig produkt ska ske inom skälig tid efter det att felet har upptäckts, dock senast inom 3 år från köptillfället.

Efter godkänt returärende skickar du produkten till:
eleven AB
Attention: Retur
Box 76
593 22 VÄSTERVIK

Vi undersöker skadan och skickar tillbaka en ny vara omedelbart om den finns i lager, om varan inte finns i lager eller har utgått så kontaktar vi dig innan vidare hantering. Vi hanterar reklamationsärenden normalt sett inom 1-5 arbetsdagar beroende på arbetsbelastning.

Ångerköp

Om du ångrar ditt köp så kontaktar du vår kundservice inom 30 dagar från mottagande av produkten. Du kontaktar vår kundservice genom vårt kontaktformulär, via e-post (info@eleven.se) eller telefon 010-145 50 00. Produkten bör vara obruten och oanvänd men enligt lag har du rätt att säkerställa dess egenskaper och funktioner. Vid nyttjande av ångerrätten har vi rätt att göra ett värdeminskningsavdrag i de fall då varan hanterats i större omfattning än nödvändigt. Värdeminskning bedöms från fall till fall. Öppnade och/eller använda hygienprodukter återtas inte på grund utav hälso- och hygienskäl.

Du får ett ärendenummer av oss som du skriver på paketet och skickar tillbaka. När vi godkänt att produkten är i väsentligt oförändrat skick så återbetalar vi summan för köpet inom 30 dagar. Du som kund står endast för returfrakten till oss.

Viktigt är att du skyddar returen noga då produkten måste vara i nyskick när den inkommer till oss. Returer som inte har ärendenummer kan komma att bli försenade i hanteringen. Av hygieniska skäl gäller inte ångerköp för ej plomberade parfym, hudvårds- och sminkprodukter. (Om du ska ge bort produkten, begär att produkterna plomberas). eleven ansvarar inte för leveransen till oss från kunden. Konsumentverkets ångerblankett hittar du här.

Byte av använd vara

Vid nyttjande av ångerrätt av använd vara har vi rätt att göra ett värdeminskningsavdrag i de fall då varan hanterats i större omfattning än nödvändigt. Värdeminskning bedöms från fall till fall. Öppnade och/eller använda hygienprodukter återtas inte på grund av hälso- och hygienskäl.

Transportskada

I fall av trasig eller öppnad kartong vid leverans, kontakta ditt utlämningsställe direkt när du hämtar ut paketet. De har färdiga blanketter för skadeanmälan. Kontakta gärna vår Kundservice om du behöver hjälp så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa till. Du når oss via vårt kontaktformulär, via e-post (info@eleven.se) eller telefon 010-145 50 00.

Avbeställning

Om du skulle ångra dig direkt efter beställning ska du kontakta vår kundservice omedelbart. Om vi redan hunnit skicka din beställning eller ifall din beställning är paketerad så kan du inte avbeställa utan får returnera paketet till oss. Du som kund står då för returfrakten. Om du inte hämtar ut din beställning så debiteras du för att täcka våra kostnader.