11 skönhetsklassiker du måste ha i badrumsskåpet

2020-04-01

Även om vi på Eleven älskar nya formulas och ingredienser så är det något visst med de klassiska produkterna som levererar år efter år. Här är skönhetsklassikerna som vi älskar och som under åren bevisat att de är minst lika bra nu som när de lanserades.

klassiker1.jpg

Estée Lauder — Advanced Night Repair

Denna bruna flaska har ett unikt innehåll som stärker huden under natten, förebygger skador och reducerar ålderstecken så att du kan vakna med vackrare och slätare hy. Detta världskända serum lanserades redan 1982 och har levererat skönhetssömn på burk sedan dess. Dessutom var det även det första serumet att inkludera den superåterfuktande hyaluronsyran i sin ingredienslista.

Clinique — Dramatically Different Lotion

Clinique lanserade denna gula kräm redan 1968 och sedan dess har den varit en favoritkräm för många kvinnor världen över. Krämen utvecklades för att skydda huden från de utmaningar vi stöter på i vardagslivet så som stress, miljöpåverkan, klimatförändringar och sömnbrist. Den är allergitestad och parfymfri och passar därför de allra flesta. 2013 gjorde Clinique om formulan för att bättre passa det förändrade klimatet vi lever i. 

Dermalogica — Daily Microfoliant

Denna enormt skonsamma exfolieringen från Dermlogica är det hemliga vapnet för en hälsosam lyster, även för den mest känsliga huden. Detta unika risbaserade enzympulver aktiveras vid kontakt med vatten och kan användas dagligen. När produktens lanserades 2014 tog det skönhetsvärlden med storm och är numera märkets storsäljare världen över. 

klassiker2.jpg

Elnette — hairspray

Den här hårsprayen är en riktig legend. Det ryktas till och med att frisörer från Europa brukade smuggla in den i USA innan den lanserades på den amerikanska marknaden. Och vi förstår varför. Den har en lätt mist och stadga, men som håller hela dagen. Dessutom så räcker det att borsta igenom håret för att den ska försvinna och du enkelt kan ändra frisyr. Hårsprayen, som lanserades redan på 60-talet, är fortfarande en storfavorit på modevisningar, fotograferingar och på röda mattan.

Clarins — Beauty Flash Balm

Clarins ”Beauty Flash Balm" eller askungekräm, som den också kallas, har varit på marknaden i över 30 år. Denna ljuvliga produkt hjälper till att fräscha upp huden och ta bort tecken på trötthet genom att ge en omedelbart piggare, mjukare och ungdomligare look. Den ger ett långvarigt och vackert makeup-resultat, perfekt om har en lång dag eller kväll framför dig. Ett måste i sminkväskan för många.

Yves Saint Laurent — Touch Eclat

Concealern som man hittar I de flesta make up-artisters sminkväska. Den introducerades 1992 och trollar bort mörka ringar under ögonen tack vare dess ljusreflekterande förmåga. Du kan även använda den för countouring och som ögonlocksprimer. Många har försökt att kopiera denna magiska produkt under årens gång, men inget slår originalet.

klassiker3.jpg

Lancôme — Hypnôse

Den här mascaran är en dröm för alla som vill ha långa definierade ögonfransar.  Lancôme lanserade Hypnôse för drygt 15 år sedan och den blev direkt en storfavorit som letade sig in i sminkväskor världen över. Även stora världsstjärnor lovordar denna mascara och dess fantastiska borste med över 1 000 strån som gör att den täcker alla fransar utan att klumpa. I dag säljs det en Hypnôse i världen var 36 sekund.  

bareMinerals — Original Foundation 

För 25 år sedan skrev bareMinerals om kartan när det kommer till mineralmakeup. Innan dess var mineralmakeup ett ganska okänt fenomen och de produkter som fanns var svåra att matcha med hudtonen. Det ändrade lanseringen av Original Foundation på och startade en trend som är lika aktuell idag. Med en ingredienslista på bara 5 naturliga ingredienser så är det även en av de första Clean Beauty-produkterna. Men det är dess fantastiska resultat som gör att den fortfarande är lika älskad idag. 

Elizabeth Arden — Eight Hour Cream

Elizabeth Ardens ”Eight Hour Cream" som också kallas mirakelkrämen kan användas på allt från torr hud till mindre hudirritationer och spruckna läppar. Krämen lanserades redan på 30-talet och var till en början till för hästhovar men det tog inte lång tid innan även människor började uppskatta dess egenskaper. I dag är krämen Elizabeth Ardens mest sålda produkt.

klassiker4.jpg

Yves Saint Laurent — Opium

Yves Saint Laurents parfym som är lika beroendeframkallande som opium. Denna legendariska kryddiga parfym från Yves Saint Laurent har älskats ända sedan den såg dagens ljus 1977. Det kontroversiella namnet väckte dock stor ilska hos en grupp i USA som krävde att det skulle ändras eftersom det uppmanade till droganvändning. Men som man säger alla press är bra press och parfymen blev istället snabbt en bästsäljare tack vare all uppmärksamhet. 2014 lanserades uppföljaren Black Opium som även den blev en riktig bästsäljare.

NUXE — Huile Prodigieuse

Torroljan du bara måste ha! Nuxe lanserande denna prisvinnande olja 1991 och sedan dess har det sålts över 20 miljoner flaskor. Det var även den första multioljan på marknaden som fungerade för ansikte, kropp och hår. Att den dessutom var kladdfri, gav näring, skydd och lyster gjorde att den snabbt blev en måste-ha-produkt för kvinnor världen över. Den innehåller dessutom 98.8% naturliga ingredienser!

blog-skonhetsklassiker-2000 × 1125px.jpg