Korres - årets nya varumärke

2010-04-25

"Fedt!", säger dansk jury om Korres! Korres tog hem titeln som 2009 års nya varumärke när Danish Beauty Awards avgjordes i Köpenhamn den 22 april. "Ett skönhets-DNA som samtidigt är enkelhet och tillgänglighet - utan att någonsin mista sin coolness", tyckte juryn. Priset är det senaste beviset på att det grekiska varumärket är på väg att lägga Skandinavien för sina fötter.

Korres gick in på den danska och svenska marknaden 2009 och har i år gjort sitt intåg även i Norge. Tajmingen är bästa tänkbara för Korres, som med sina naturliga produkter har kunnat möta en skandinavisk marknad som uppenbart har längtat efter naturlig och väldoftande hud- och hårvård med modern framtoning.

- För oss är priset ett kvitto på det som vi känt redan från dag ett här i Skandinavien: att Korres produkter är efterlängtade av så många människor, säger Linda Ahnfeldt, marketing director på Korres Scandinavia.