.FÄRG loves generations

2017-03-09

Svenska makeupmärket .FÄRG väljer att sticka ut hakan på flera sätt. Bland annat med den nyligen släppta kollektionen för mörk hy men också på det sättet att .FÄRG, sedan 3 år tillbaka, använder en manlig modell - Rasmus, i sin marknadsföring. Under våren fortsätter .FÄRG att jobba normkritiskt genom nya kampanjen ".FÄRG loves generations" där syftet är att välkomna och lyfta makeupälskare i alla åldrar. Med kunskapen om hur .FÄRGs produkter ska användas till en lite mer mogen hy och med kursen Mature Beauty för kvinnor 40+, hoppas Birgitta och .FÄRG på att kunna nå den lite äldre kundgruppen också. Birgitta Lagerholm säger:

"Titta bara på den här fantastiska bilden på Rasmus, hans mamma och hans mormor. De är så vackra tillsammans! Jag vill att alla åldrar ska få uppleva .FÄRGs produkter, vår kunskap och att man ska få känna sig fin oavsett ålder! Ibland behövs det bara lite ny kunskap och hjälp på vägen för att nå dit och det kan vi bistå med!"

Några som redan har hunnit pröva och recensera .FÄRGs makeup är modellen Rasmus mamma Ritva och mormor Ingalill.

Ingalill, 70 år, berättar: "Mineral Powder Foundation är en stor favvo hos mig.Hyperflex-skuggorna också. Och inte att förglömma - deras lipgloss!"

Rasmus mamma Ritva, 51 år, är inte sen att inflika: "Och om jag också får välja mina 3 favoritprodukter av utbudet hos .FÄRG, så är det deras Mineral Liquid Powder Foundation som ger sååå snygg lyster åt huden, deras Hyperflex Shadows som man kan använda till rouge, ögonskugga, contouring... allt! Och, sist men inte minst, deras skimmer i färgen Swirl - jag älskar det!"

.FÄRG loves generations-kampanjen kommer att utgöras av flera steg. Bland annat genom VIP-mingel för kvinnor 40+ och tävlingar där man kan tävla om en sminkkurs för sig själv och sina vänninor eller nominera sin mamma för att vinna en makeover till Mors dag. To be continued...