Beställning
Jag har inte fått min orderbekräftelse, var är den?
- Det kan ta upp till 30 minuter innan du får din orderbekräftelse. Den kan även ha hamnat i din skräppost. Om du inte har mottagit någon så är du välkommen att kontakta oss på kundservice@eleven.se för att få en ny bekräftelse.
Jag har fått två orderbekräftelser med samma produkter, vad gör jag?
- Om du har fått två likadana orderbekräftelser, så kan det ha blivit en dubbelorder. Kontakta oss gärna på kundservice@eleven.se så hjälper vi dig vidare.
Kan jag göra en beställning till ett land utanför Sverige?
- Nej, tyvärr skickar Eleven.se endast inom Sverige. Vill du beställa till Norge eller Finland kan du göra det på norska sidan eleven.no och finska sidan eleven.fi.
Betalning
Hur gör jag med min faktura vid en retur?
- Vi rekommenderar att du kontaktar Qliro vid en retur för att pausa eventuella fakturor. Vi krediterar produkten/produkterna så snart de är mottagna på vårt lager. Vi kan ej kreditera en defekt, öppnad eller använd vara. Alla uppdateringar hos oss skickas automatiskt vidare till Qliro som gör återbetalning eller eventuella förändringar i fakturan.
Jag försökte handla mot faktura, men jag blev nekad, varför?
- Vår kassa sköts av Qliro och vi hänvisar dig att kontakta dem för att få svar på varför du nekas köp mot faktura. Du når dem på telefonnummer: 0200 430 030 eller på www.qliro.com.
Var kan jag se om min faktura är betald?
- Vid frågor om din faktura eller ditt delbetalningskonto (ej produktfrågor) hänvisar vi till Qliro AB som hanterar detta åt oss. Du når dem på telefon 0200 430 030 eller www.qliro.com.
Kan jag avbeställa min order?
- Vi kan avbeställa en order så länge den inte har hunnit hanteras av vårt lager, detta sker oftast inom 30-60 minuter från det att ordern är lagd.
Kan jag ändra i min order?
- Har du valt att betala med faktura genom Qliro så kan vi ändra i din order så länge den inte har hanterats av vårt lager, detta sker oftast inom 30-60 minuter från det att ordern är lagd. Vi kan endast ta bort produkter ur din order, önskar du lägga till en produkt så är du välkommen att lägga en ny beställning.
När får jag tillbaka mina pengar?
- Har du betalat genom Qliro (Trustly, kortbetalning och Swish) så kommer de att göra en återbetalning till dig inom 3-10 vardagar.
- Har du en obetald faktura så kommer den makuleras/uppdateras per automatik.
Jag har inte fått min faktura, vad gör jag?
- Fakturan skickas från Qliro till den mailadress som du uppgivit vid beställning. Kolla gärna skräpposten ifall den har hamnat där. Vid frågor om din faktura eller ditt delbetalningskonto (ej produktfrågor) hänvisar vi till Qliro AB som hanterar detta åt oss. Du når dem på telefon 0200 430 030 eller www.qliro.com.
Min faktura stämmer inte, hur korrigerar jag den?
- Skulle din faktura inte stämma så är du välkommen att kontakta oss på kundservice@eleven.se för vidare hjälp. Ha gärna ditt ordernummer nära till hands.
Jag kan inte slutföra mitt köp, hur gör jag?
- Om du har valt fler antal av en och samma produkt och du inte kan slutföra ditt köp så kan det bero på att det angivna antalet inte finns i lager. Testa att ändra antal eller kontakta vår kundservice på kundservice@eleven.se så hjälper vi dig.
Min rabatt fungerar inte, vad gör jag?
- Våra rabattkoder kan inte kombineras eller aktiveras på produkter som redan är kopplade till en annan kampanj eller rabatt. Längst ner i våra utskick så hittar du köpvillkor för den aktuella kampanjen. Du kan också läsa om våra generella villkor här.
Jag valde fel betalsätt, kan jag ändra?
- Tyvärr kan vi inte ändra detta i efterhand. Du kan alltid välja att avbeställa din order och sedan lägga en ny beställning.
Leverans
Leveranstiden är 2-7 vardagar beroende på valt fraktsätt. Se information i kassan efter angett postnummer.
Vart är mitt paket?
- Budbee: Leveranstiderna varierar, så snart Budbee har scannat in ditt paket på deras terminal så får du ett meddelande där du kan välja leveransdag samt tid. Budbee levererar alltid mellan 17-22 eller mellan 16-22 på söndagar. Det är viktigt att du uppger ett giltigt mobilnummer då de endast kan leverera om du svarar på samtal från dem vid leveranstillfället. Du kan kontakta Budbee på deras hemsida och uppge ditt spårningsnummer för att be dem söka ditt paket.
- PostNord Express: Du kan söka ditt paket genom att uppge ditt spårningsnummer på PostNords hemsida.
- Standardfrakt: Du kan söka ditt paket genom att uppge ditt spårningsnummer på PostNords hemsida.
- Hemleverans med Postnord Mypack Home: Du kan söka ditt paket genom att uppge ditt spårningsnummer på PostNords hemsida.
- Instabox: Du väljer leveranstid och dag i kassan, Instabox skickar sedan ett mail samt sms där du kan följa din leverans.
- InstaHome: Levereras vardagar mellan 17-22. Du får en estimerad leveranstid i kassan. Du kan även hitta information om paketets beräknade leveranstid genom att följa spårningslänken du får via sms.
Kan jag ändra min leveransadress?
- Vår kassa hanteras av Qliro och de accepterar endast din folkbokföringsadress. På grund av säkerhetsskäl så ändrar vi inte i leveransadresser, detta är för att undvika möjliga bedrägerier.
När skickas min beställning från ert lager?
- Varor som beställs med expressfrakt innan kl 13.00 på vardagar skickas i vanliga fall samma dag. Om du har lagt en order under en kväll eller helg kommer varorna att packas och skickas till dig under nästkommande vardag. Har du valt standardfrakt så packas och skickas det inom 5 vardagar.
Jag har råkat radera mitt sms/mejl som jag fick för att hämta ut paketet, hur gör jag nu?
- Den kod som du fick på sms/mejl, är de fyra sista siffrorna i ditt kollinummer. Det går lika bra att uppge det kollinummer som du fick på mailet ifrån oss när din order blev skickad för att hämta ut paketet samt uppvisande av legitimation.
Jag har fått ett sms från er eller posten där det står att jag inte har betalt min frakt?
- Ibland så skickas det tyvärr ut bluff-SMS, detta är inte från oss eller PostNord. Hos oss tillkommer inte några dolda avgifter. Skulle det uppstå något problem med din order så kontaktar vi dig personligen. Vi rekommenderar att du inte klickar dig vidare på några länkar och istället raderar sms:et direkt.
Jag har ingen legitimation, kan jag hämta ut mitt paket ändå?
- Ja, så länge du har PostNords app i telefonen. Då kan du även följa ditt paket som skickas med PostNord och du får en digital avi direkt i mobilen som du visar upp på ditt postombud. I appen kan du även välja att identifiera dig med BankID, detta gör att du inte behöver legitimation när du hämtar ut paketet. Om du identifierat dig med BankID kan du välja att dela din avi med en annan person så att den personen kan hämta ut ditt paket istället utan att behöva visa upp någon legitimation.
Jag har inte hämtat ut mitt paket, vad händer då?
- För outlösta paket debiteras 150 kr. Vi har inte någon möjlighet att skicka ut ett paket på nytt efter att vi har mottagit det. Skulle ett paket ha skickats tillbaka så kommer detta att krediteras.
Returer & reklamationer
Hur returnerar jag en vara?
- Vi har 30 dagars öppet köp och retur. Kontakta vår kundservice på kundservice@eleven.se och uppge ditt ordernummer samt vilken/vilka produkter du önskar returnera. Du får sedan en förbetald retursedel skickad till din mail. Vi tar endast emot returer på produkter som är i originalskick det vill säga, oanvända, oöppnade och eventuell plombering måste obruten. Skulle du välja att inte hämta ut ditt paket så kommer du att bli debiterad 150 kronor.
Vi hanterar vanligtvis returer inom 1-3 veckor men reserverar oss upp till 30 dagar från det att vi mottagit din retur.
Jag råkade beställa fel produkt, kan jag byta?
- Vi hanterar inte byten. Du är varmt välkommen att returnera den felaktiga varan och sedan lägga en ny order på den produkt du önskar.
Jag har fått hem en annan produkt än den jag beställt, hur går jag vidare?
- Ta en bild på den produkt du har fått hem och mejla till oss på kundservice@eleven.se, uppge även ditt ordernummer samt vilken produkt du hade beställt så ska vi hjälpa dig vidare.
Jag fick hem en trasig vara, hur reklamerar jag?
- Vid reklamation för en defekt produkt så behöver vi en bild eller video som styrker detta. Detta mejlar du sedan in tillsammans med ditt ordernummer och ärende till kundservice@eleven.se.
Min ghd har gått sönder, vad gör jag?
- ghd har 2 års garanti från inköpsdatum. Alla reklamationer hanteras direkt av ghd. Du hittar information om hur du går tillväga här.
Min Foreo har gått sönder, vad gör jag?
- Vid reklamation för en defekt produkt så behöver vi en bild eller video som styrker detta. Detta mejlar du sedan in tillsammans med ditt ordernummer och ärende till kundservice@eleven.se.
Mitt paket var trasigt när det kom fram, vad gör jag?
- Om ditt paket är trasigt eller skadat på något sett så kommer vi behöva bild på skadan mejlad till oss på kundservice@eleven.se. Observera att du måste spara emballaget tills ärendet är löst.
Det saknas en produkt i mitt paket, vad gör jag?
- Om en vara skulle saknas i din leverans, kontakta oss direkt via kundservice@eleven.se. En skriftlig reklamation samt bildunderlag på paketet måste vara oss tillhanda senast 2 dagar efter mottagande av leveransen. Observera att du måste spara originalemballaget för eventuell utredning. Alla våra produkter vägs och scannas in vid packning. Har du beställt leveras med PostNord så kommer du även behöva göra en reklamation hos PostNord, detta gör du här. Skulle det handla om en stöld så krävs även en polisanmälan.
Elevens kundklubb
Kostar det något att vara medlem hos er?
- Nej, det är helt kostnadsfritt att ha ett medlemskap hos oss, det är heller ingen bindningstid och du kan välja att avsluta detta när du önskar. Här kan du läsa mer om vår medlemsklubb och bli medlem.
Kan jag efterregistrera mina poäng?
- Självklart kan du efterregistrera dina poäng, skicka ett mail till oss på kundservice@eleven.se där du uppger ditt ordernummer som du har missat att registrera så hjälper vi dig vidare. För att få poängen så måste man vara inloggad vid själva köptillfället.
Produkter eller märken
Vem kan jag kontakta angående ett märke som jag representerar?
- Om du vill komma i kontakt med vår inköpsavdelning rekommenderar vi dig att kontakta oss via mejl.
Jag har en produkt eller ett märke som jag önskar ni på eleven kunde ta in!
- Skriv gärna till vår inköpsavdelning här. De söker alltid nya produkter och märken och tar gärna emot tips.
Hur vet jag att produkterna som ni säljer är äkta?
- Eleven är en auktoriserad återförsäljare av skönhetsprodukter online och i butik, vilket betyder att alla skönhetsprodukter du köper från oss är äkta vara, samt att vi kan erbjuda våra varumärkens nyheter och ett brett sortiment.
Övriga frågor
Jag önskar radera mitt konto hos er, kan ni hjälpa mig?
- Självklart går det bra att radera alla uppgifter vi har om dig. Kontakta vår kundservice så hjälper vi dig vidare med detta.
Vem kan jag kontakta angående jobbansökan eller praktik?
- Om du är intresserad av att jobba hos oss, börja med att kolla här för att se om det finns några öppna lediga tjänster som kan passa dig.
Presentkort
Så här använder du ditt presentkort:
1. Besök eleven.se och välj ut dina önskade skönhetsprodukter
2. Lägg i varukorgen
3. Skriv in koden du fått på presentkortet i kassan