FRI FRAKT, SNABBA LEVERANSER

Skip to content
    • SV
    • NO
    • FI
  • Search

Main Navigation

    • Julklappar
    • Hudvård
    • Smink
    • Parfym
    • Hårvård
    • Nyheter
    • Märken
    • Erbjudanden
    • Inspiration
    • Beauty Outlet

Back

  • Profile
  • Startsida
  • Köpvillkor

Köpvillkor

Elevewn ingår i Nordic Web Trading AB (556746-8904), Karlavägen 104, 115 26 Stockholm, Sverige. Hädanefter benämns Nordic Web Trading AB (556746-8904) som "Eleven". Utöver dessa villkor gäller även vår integritetspolicy samt medlemsvillkor.

 

Beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta vår kundtjänst.
. Vi ändrar inte i ordrar som redan börjat hanteras av vårt lager.

Utebliven orderbekräftelse

På grund av tekniskt fel eller andra omständigheter bortom Elevens kontroll kan din orderbekräftelse bli sen eller helt utebli. Om din orderbekräftelse dröjer mer än 30 minuter ber vi dig kontakta vår kundtjänst.

Betalning

Elevens betalningstjänst tillhandahålls av Qliro, som erbjuder smidiga betalningstjänster på ett tryggt och ansvarsfullt sätt. 

Här kan du läsa om Qliros villkor:

- Allmänna villkor Qliro Konto, Delbetalning & Kampanj

- Integritetspolicy

- Villkor Qliro Faktura

- Standardiserad Europeisk Konsumentkreditinformation (SEKKI)

Leverans

Våra normala leveranstider är 1-7 vardagar beroende på valt fraktalternativ. Beställningar lagda på helger skickas tidigast måndagen efter. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ber vi dig kontakta vår kundtjänst.

Ej uthämtade paket

Kunden måste uppge giltig och korrekt leveransinformation. Om Eleven får tillbaka ett paket som skickats till fel adress eller inte hämtats ut är det upp till kunden att betala ny frakt. Eleven mailar till kunden på angiven e-postadress när vi får tillbaka paketet och meddelar och avvaktar svar från kunden. För beställningar som inte hämtas ut debiterar vi en avgift på 150 SEK.

Försenad leverans

Om vi inte kan skicka din beställning inom utsatt tid, meddelas du via e-post eller telefon. Om du inte godkänner ny föreslagen leveranstid så har du rätt att häva köpet utan någon extra kostnad.

Hemleverans med Budbee

Du som bor i Stockholm, Göteborg eller Malmö har nu möjligheten att beställa och få dina produkter enkelt och snabbt levererat hem till dig. Du väljer enkelt leveransdag och tid i SMS:et du får. Hemleveranserna sker vardagar mellan 17.00-22.00 samt söndagar mellan 16:00-21:00. Vid beställning med Budbee en fredag efter kl 15.30 hanteras ordern först nästkommande vardag. Om du väljer hemleverans med Budbee kan du genom ett SMS följa transporten i realtid och leveransen når dig inom 20 minuter från den tid som står angiven. Hemleverans med Budbee är fraktfritt om du beställer över 499 kr, annars endast 39 kr.

Om du valt att få ditt paket lämnat utanför dörren, observera att Eleven avsäger sig ansvaret om något skulle hända med paketet under tiden det är obevakat, t.ex skada eller stöld.

Priser

Alla priser i butiken anges i SEK (om inget annat anges eller valts av användaren). Alla priser är inklusive moms. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, tekniskt fel, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Kampanjer

Det går inte att kombinera eventuella rabattkoder med övriga kampanjer eller erbjudanden, om inget annat anges.

 

Reklamation, ångerrätt och avbeställning

Vi följer Konsumentverkets rekommendationer för e-handel. Kundtjänst måste alltid via e-post (kundservice@eleven.se) eller telefon 010-145 50 00 inom skälig tid. 

 

Ångerrätt

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund 30 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt (ångerrätten kan vara längre för medlemmar i vår kundklubb). Mottagaren är ansvarig för att kontrollera att leveransen och produkterna är oskadda i samband med mottagande av paketet. Kunden står själv för returfrakten samt eventuella returkostnader. Eleven ansvarar ej för returer som inte kommer fram.

Undantag från Ångerrätt

Produkten bör vara obruten och oanvänd men enligt lag har du rätt att säkerställa dess egenskaper och funktioner. Vid nyttjande av ångerrätten har vi rätt att göra ett värdeminskningsavdrag i de fall då varan hanterats i större omfattning än nödvändigt. Värdeminskning bedöms från fall till fall. Öppnade och/eller använda hygienprodukter återtas inte på grund utav hälso- och hygienskäl. Undantag från ångerrätten gäller också specialtillverkade produkter som har skräddarsytts särskilt åt dig, som exempel om du beställt med gravyr, eller där produkten har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål. Även tjänster som fullgjorts där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt. Vid godkänd hävning av köp så återbetalar vi summan för din beställning inom 30 dagar.

Reklamation

En reklamation måste göras via vår kundtjänst. Reklamation av trasig produkt ska ske inom skälig tid efter det att felet har upptäckts, dock senast inom 3 år från köptillfället. Observera att den trasiga produkten samt emballaget måste sparas tills dess att ärendet är löst. Om varan ej finns i lager eller har utgått så kontaktar vi dig innan vidare hantering. Vi hanterar reklamationsärenden normalt sett inom 1-5 arbetsdagar beroende på arbetsbelastning. Vid godkänd reklamation av köp så återbetalar vi summan för din beställning inom 30 dagar.

 

Om en vara skulle saknas i din leverans, kontakta oss direkt via kundservice@eleven.se. En skriftlig reklamation samt bildunderlag på paketet måste vara oss tillhanda senast två dagar efter mottagande av leveransen. Observera att du måste spara originalemballaget för eventuell utredning. Alla våra produkter vägs och scannas in vid packning. Skulle det hända att det saknas en vara så kommer det behöva göras en reklamation hos Postnord, detta gör kunden direkt genom deras sida https://www.postnord.se/kontakta-oss/reklamera. Skulle det handla om en stöld så krävs även en polisanmälan.

 

Skada

I fall av trasig eller öppnad kartong vid leverans, kontakta ditt utlämningsställe direkt när du hämtar ut paketet. De har färdiga blanketter för skadeanmälan.

 

Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
 

Tvist

I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden.

Annat EU land

För boende i ett annat EU-land än Sverige kan lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr. Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan. Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.

Ansvarsbegränsning

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten. Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
 

Ändring av villkor

Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med beställning eller besök på webbplatsen.
 

Övrigt

Fakta lämnas med reservation för tryckfel, leverantörers ev. oriktigt angivna tekniska specifikationer m.m. De uppgifter som lämnas härigenom utgör inte någon utfästelse om användbarhet, lämplighet, garanti m.m. annat än där så är direkt angivet. Eleven förbehåller sig rätten till ändring av samtlig information utan föregående avisering. När du handlar på Eleven ingår du ett avtal. För att få ingå ett avtal måste du ha fyllt 18 år. Om du är yngre måste en av dina föräldrar godkänna köpet för att avtalet ska gälla.
 

Kontaktuppgifter

Nordic Web Trading AB (556746-8904)
Karlavägen 104, 115 26 Stockholm
Telefon: 010-145 50 00

Version 1.

Skönhet på Eleven

En av nordens ledande skönhetsbutiker online med ett stort premiumsortiment inom smink, hudvård, parfym och hårvård finns på Eleven i Sverige, Finland och Norge. Vi är en auktoriserad återförsäljare och garanterar därför äkta varor från ursprungs leverantören och dess auktoriserade agentur. Vi erbjuder fri frakt och snabba leveranser. Ordrar skickas inom 24 timmar på vardagar (gäller expressleveranser). Produkter på vår hemsida finns i lager (om inte annat tydligt anges). Fysisk butik finns i Uppsala. 

Sedan 2004 har Eleven drivit den digitala utvecklingen för skönhetsprodukter. Med unika tjänster, trygg och ansvarsfull handel och en inspirerande skönhetsportal leder och förändrar vi branschen. Vi erbjuder ett brett men noga utvalt sortiment av nischade och exklusiva varumärken som Maria Nila, GHD, Lumene, Clinique, NYX, The Ordinary, Rituals, Mario Badescu, Olaplex, Egyptian Magic, Lumene, Kevin Murphy och FOREO. 

Välkommen till Eleven - The Beauty of Beauty.

 

 

  • KUNDTJÄNST
  • Kontakta oss
  • Vanliga frågor & Svar
  • Jobba hos oss
  • Populära sökningar
  • Bli Affiliate
  • Köpvillkor
  • Integritetspolicy
  • MITT ELEVEN
  • Logga in
  • Bli medlem
  • Spåra paket
  • Mina sidor
  • Eleven Club
  • Medlemsvillkor
  • Topplista
  • BEAUTY FOCUS
  • Smink
  • Parfym
  • Maria Nila
  • Mario Badescu
  • The Ordinary
  • Kevin Murphy
  • Lancôme
  • Olaplex
  • Clarins
  • Xlash
  • Sensai
  • Yves Saint Laurent
  • Foreo
  • Sisley
  • Social
  • Instagram
  • Facebook
  • YouTube