Köpvillkor
Eleven ingår i Youty AB (556746-8904), Valhallavägen 117K, 115 31 Stockholm, Sverige. Hädanefter benämns Youty AB (556746-8904) som "Eleven". Utöver dessa villkor gäller även vår integritetspolicy samt medlemsvillkor.
Beställning
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress, du ska få denna inom 30min. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta vår kundtjänst. Vi ändrar inte i ordrar som redan börjat hanteras av vårt lager.
Utebliven orderbekräftelse
På grund av tekniskt fel eller andra omständigheter bortom Elevens kontroll kan din orderbekräftelse bli sen eller helt utebli. Om din orderbekräftelse dröjer mer än 30 minuter ber vi dig kontakta vår kundtjänst.
Betalning
Elevens betalningstjänst tillhandahålls av Qliro, som erbjuder smidiga betalningstjänster på ett tryggt och ansvarsfullt sätt. Qliro har 3D Secure för alla kortbetalningar.
Här kan du läsa om Qliros villkor:
- Allmänna villkor Qliro Konto, Delbetalning & Kampanj
- Integritetspolicy
- Villkor Qliro Faktura
- Standardiserad Europeisk Konsumentkreditinformation (SEKKI)
Leverans
Våra normala leveranstider är 1-4 vardagar beroende på valt fraktalternativ, denna leveranstid gäller från att paketet skickats från vårt lager. När du fyllt i ditt postnummer i kassan får du information om vilka leveransalternativ som är tillgängliga för dig. Om du valt att få ditt paket lämnat utanför dörren, observera att Eleven avsäger sig ansvaret om något skulle hända med paketet under tiden det är obevakat, t.ex skada eller stöld.
Ej uthämtade paket
Kunden måste uppge giltig och korrekt leveransinformation. Om Eleven får tillbaka ett paket som skickats till fel adress eller inte hämtats ut krediteras ordern. För beställningar som inte hämtas ut debiterar vi en avgift på 150 SEK.
Försenad leverans
Om vi inte kan skicka din beställning inom utsatt tid, meddelas du via e-post. Om du inte godkänner ny föreslagen leveranstid så har du rätt att häva köpet utan någon extra kostnad.
Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ber vi dig kontakta vår kundtjänst.
Priser
Alla priser i butiken anges i SEK (om inget annat anges eller valts av användaren). Alla priser är inklusive moms. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, tekniskt fel, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
Kampanjer
Det går inte att kombinera eventuella rabattkoder med övriga kampanjer eller erbjudanden, om inget annat anges. Under fliken "Erbjudanden" finner du våra generella villkor.
Gåva vid köp
Samtliga gåvor gäller så länge lagret räcker samt endast en gåva per person.
Pricerunners köpgaranti
Ditt köp hos oss omfattas gratis av PriceRunner Köpgaranti. Det ger dig upp till 50.000 kronor om något skulle gå snett. För att omfattas av Köpgarantin så behöver du vara registrerad medlem på PriceRunner.
PriceRunner Köpgaranti gäller för dig som är privatperson och bosatt i Sverige. Garantin innefattar händelser där butiker inte tar sitt ansvar enligt Konsumentköplagen och avhjälper problem som uppstått inom 60 dagar.
Om du inte redan är medlem på PriceRunner och besökt oss genom dem så kan du, inom 60 minuter efter ditt köp genomföra din registrering. Det är gratis och tar mindre än tre minuter och vips så blir ditt köp skyddat! Bli medlem gratis på PriceRunner.
För att Köpgarantin ska gälla så måste beställningen vara addresserad till dig personligen. Du är berättigad ersättning om något går fel med ditt köp såsom att varan är skadad, en enskild vara saknas vid leverans, varan är felaktig eller leverans uteblir.
PriceRunner Köpgaranti ersätter dig som kund för både inköps- och fraktkostnader och eventuell direkt ekonomisk skada som du lidit. För värdeminskning, uteblivna intäkter eller andra direkta eller indirekta kostnader lämnas ingen ersättning.
På PriceRunner hittar du en lista på kategorier som ej omfattas samt kompletta villkor och regler.
Reklamation, ångerrätt och avbeställning
Vi följer Konsumentverkets rekommendationer för e-handel. Kundtjänst måste alltid kontaktas via e-post (kundservice@eleven.se) inom skälig tid.
Ångerrätt
Vid köp av varor från oss har du som kund rätt att frånträda köpeavtalet utan att ange något skäl inom 30 dagar från det att du mottog varan (ångerrätt). Vänligen kontakta oss via e-post (kundservice@eleven.se) så hjälper vi dig med en returfraktsedel. Du kan även använda Konsumentverkets ångerblankett som du hittar här. Mottagaren är ansvarig för att kontrollera att leveransen och produkterna är oskadda i samband med mottagande av paketet. Eleven ansvarar ej för varor som inte kommer fram. Observera att kvitto för returen alltid ska sparas tills det att returen är hanterad. Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och i vilket fall som helst senast 14 dagar från den dag då vi fick ditt meddelande om att du ångrat köpet. Vi förbehåller oss dock rätten att avvakta återbetalningen tills vi fått tillbaka varan från dig eller tills du sänt in ett bevis på att du återsänt varan, beroende på vilket som inträffar först.
Undantag från Ångerrätt
Produkten bör vara obruten och oanvänd men enligt lag har du rätt att säkerställa dess egenskaper och funktioner. Öppnade och/eller använda hygienprodukter återtas inte på grund utav hälso- och hygienskäl.
Reklamation
En reklamation måste göras via vår kundtjänst. Reklamation av trasig produkt ska ske inom skälig tid efter det att felet har upptäckts, dock senast inom 3 år från köptillfället. Observera att den trasiga produkten samt emballaget måste sparas tills dess att ärendet är löst. Vid godkänd reklamation av köp så återbetalar vi summan för din beställning inom 30 dagar.
Om en vara skulle saknas i din leverans, kontakta oss direkt via kundservice@eleven.se. En skriftlig reklamation samt bildunderlag på paketet måste vara oss tillhanda senast två dagar efter mottagande av leveransen. Observera att du måste spara originalemballaget för eventuell utredning. Alla våra produkter vägs och scannas in vid packning. Skulle det hända att det saknas en vara så kommer det behöva göras en reklamation hos fraktbolaget. Skulle det handla om en stöld så krävs även en polisanmälan.
Skada
Vid synlig skada på paketet görs anmälan direkt till fraktbolaget. Ett paket som är uppenbart skadat eller inte väger någonting och är tomt skall inte hämtas ut, utan vägras hos ombudet så det går i retur direkt till oss och vi kan då reklamera detta hos fraktbolaget.
Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
Tvist
I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden.
Annat EU land
För boende i ett annat EU-land än Sverige kan lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr. Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan. Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.
Postadress till ARN:
ARN
Box 174
101 23 Stockholm
Ändring av villkor
Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med beställning eller besök på webbplatsen.
Övrigt
Fakta lämnas med reservation för tryckfel, leverantörers ev. oriktigt angivna tekniska specifikationer m.m. De uppgifter som lämnas härigenom utgör inte någon utfästelse om användbarhet, lämplighet, garanti m.m. annat än där så är direkt angivet. Eleven förbehåller sig rätten till ändring av samtlig information utan föregående avisering. När du handlar på Eleven ingår du ett avtal. För att få ingå ett avtal måste du ha fyllt 18 år. Om du är yngre måste en av dina föräldrar godkänna köpet för att avtalet ska gälla.
Kontaktuppgifter
Youty AB (556746-8904)
Valhallavägen 117K, 115 31 Stockholm
Telefon: 010-145 50 00