search

Kundservice

Om du har frågor kring våra produkter, hur du bör använda dem eller din beställning i allmänhet är du välkommen att kontakta vår kundservice på 010-145 50 00 eller via kontaktformuläret nedan. Detsamma gäller om du vill tipsa om nya produkter och märken som du önskar se hos oss, då vår målsättning är att få ett så komplett sortiment som möjligt. E-postfrågor som rör din beställning besvaras alla vardagar inom 24 timmar.

Vårt huvudkontor
eleven AB
Brahegatan 9
114 37 STOCKHOLM

Våra butiker
Vi har butiker i Stockholm, Uppsala & Örebro!
Klicka här för mer information

Telefon/E-post/Messenger
Telefontid: Vardagar 08.00 - 17.00.
Kundservice: 010-145 50 00
E-post: 11@eleven.se
Facebook Messenger: @eleven.se
För ångerköp & returer - använd kontaktformuläret nedan.

Ditt konto & orderhistorik
Vill du uppdatera dina uppgifter, se dina tidigare beställningar eller om du har glömt ditt lösenord så kan du få ett nytt skickat till dig.

Frågor om faktura/delbetalning
Vid frågor om din faktura eller ditt delbetalningskonto (ej produktfrågor) hänvisar vi till Klarna AB som hanterar detta åt oss. Du når dem på telefon 08-120 120 10 eller info@klarna.com.

Sök ditt paket
Använd detta formulär för att söka var ditt paket befinner sig.

Gravera din skönhetsprodukt
Du kan nu gravera din skönhetsprodukt hos oss, kanske med ditt namn eller en personlig hälsning till någon du tycker om. Du avgör vad som ska stå på! Läs mer om hur du får gravyr på din produkt här.

Köpvillkor & Returhantering
Här kan du läsa våra köp- & användningsvillkor eller hur du returnerar en produkt/beställning. För reklamationer eller ångerköp, se vår sida för returhantering för adress till vårt lager.

Om oss
Vill du veta mer om oss bakom eleven?

Vänligen kontrollera om någon av följande frågor kan hjälpa dig innan du fortsätter:
  1. Det står att ni har fraktfritt, men väl i kassan står det ju en fraktkostnad?

    När man lägger sina varor i sin varukorg så kommer det automatiskt på en kostnad där för expressfrakten (då denna ligger överst i listan i kassan utav de olika leveransalternativen). När du är i kassan och har fyllt i din mejladress samt ditt postnummer, så kan du ändra vilken typ utav frakt du vill ha och kan då välja fraktfritt om så önskas.

  2. Jag har inte fått min orderbekräftelse, vad gör jag?

    Din orderbekräftelse skickas alltid ut i samband med att du gjort ditt köp. Observera att det kan dröja upp till 30 minuter innan du får denna till din mejl. Har det gått över 30 minuter, och den ännu ej dykt upp? Kontakta oss nedan eller till våran mejl på 11@eleven.se, så hjälper vi dig med en gång.

  3. Jag har fått två orderbekräftelser med samma produkter, vad gör jag?

    Om du har fått två likadana orderbekräftelser, så kan det råkat blivit en dubbelorder. Kontakta oss gärna med vilken du önskar ta bort, så hjälper vi dig vidare.

  4. Jag skulle vilja stoppa/ändra min beställning!

    Kontakta oss så fort du kan via formuläret nedan eller till vår mejladress 11@eleven.se, med ditt ordernummer redo, så ska vi hjälpa dig med detta.

  5. Hur lång tid tar det innan jag får min beställning?

    Om din order skickas med det fraktfria alternativet som ekonomivarubrev, så är leveranstiden på detta paketet 4-7 vardagar från att det skickats i från oss. Om din order skickas med expressfrakt, så är leveranstiden på paketet 1-2 vardagar när det lämnat vårat lager. Observera att vi reserverar oss för förseningar.

    Har du inte fått ditt paket hem i brevlådan, eller en avisering om vilket ombud du kan hämta detta inom den angivna leveranstiden, så kan får du gärna kontakta oss så hjälper vi dig vidare.

  6. Jag har råkat radera mitt SMS/mejl som jag fick för att hämta ut paketet, hur gör jag nu?

    Den kod som du fick på SMS/mejl, är de fyra sista siffrorna i ditt kollinummer. Det går lika bra att uppge det kollinummer som du fick på mailet ifrån oss när din order blev skickad för att hämta ut paketet.

  7. Någonting i min beställning är defekt - hur gör jag?

    Är någonting i ditt paket defekt så får du gärna ta ett foto på detta och mejla in detta till oss på 11@eleven.se, samt också beskriva lite kort om vad som hänt. Detta för att underlätta ärendet, och kunna hjälpa dig vidare så fort och smidigt som vi bara kan.

  8. Hur lägger jag en beställning till ett land utanför Sverige?

    Om köpet ska till Norge, är det via eleven.no. Är det Finland så gäller hemsidan eleven.fi. Är det däremot i övriga Europa, så hänvisar vi till våran internationella hemsida, vilket är eleven.se/en. Efter du lagt dina produkter i varukorgen, så går du sedan till kassan som vanligt. Väl där så väljer du vilket land din order ska till i rullistan.

Vänligen kontrollera om någon av följande frågor kan hjälpa dig innan du fortsätter:
  1. Varför kan jag inte välja faktura?

    Om det är så att faktura inte kommer upp som alternativ när du försöker lägga din order så hänvisar vi dig vänligen till Klarna som tar hand om våra fakturor. Du når dem på telefon 08-120 120 10 eller mejladressen info@klarna.com.

  2. Min faktura har kommit bort, hur får jag en ny?

    Om du har tappat bort din faktura så kan du kontakta Klarna på telefonnummer 08-120 120 10 för att få en ny utskickad. Du kan även maila till dem på info@klarna.com.

  3. Jag vill flytta förfallodatum på min faktura.

    Logga in på MyKlarna där du kan förlänga förfallodatum upp till 10 dagar. Om du önskar betala fakturan tidigare kan du även göra detta på samma ställe.

Vänligen kontrollera om någon av följande frågor kan hjälpa dig innan du fortsätter:
  1. Vem kan jag kontakta angående ett märke som jag representerar?

    Om du vill komma i kontakt med vår inköpsavdelning rekommenderar vi dig att kontakta oss via e-post till inkop@eleven.se.

  2. Jag har en produkt/ett märke som jag önskar ni på eleven kunde ta in!

    Skriv gärna till oss i formuläret här nedan, eller till vår mejladress 11@eleven.se, så skickar vi över ditt önskemål till våran inköpsavdelning. De söker alltid nya produkter och märken och tar gärna emot tips!

  3. Hur vet jag att produkterna som ni säljer är äkta?

    Vi på eleven är en auktoriserad återförsäljare av skönhet online och i butik, vilket betyder att alla skönhetsprodukter du köper från oss är äkta vara, samt att vi kan erbjuda våra varumärkens nyheter och ett brett sortiment.

Vänligen kontrollera om någon av följande frågor kan hjälpa dig innan du fortsätter:
  1. Hur gör jag om jag vill returnera en vara?

    Vänligen kontakta våran kundservice via formuläret här nedan eller på mejladressen 11@eleven.se, så hjälper vi dig vidare med instruktioner för din retur.

Vänligen kontrollera om någon av följande frågor kan hjälpa dig innan du fortsätter:
  1. Vem kan jag kontakta angående jobbansökan/praktik?

    Om du är intresserad av att jobba hos oss, börja med att kolla på eleven.se/jobb för att se om det finns några öppna lediga tjänster som kan passa dig. Vill du skicka in ditt CV till oss rekommenderar vi att du mailar till jobba@eleven.se så återkommer vi till dig när en ledig tjänst öppnas.

Vänligen kontrollera om någon av följande frågor kan hjälpa dig innan du fortsätter:
  1. Frågor gällande goodiebags/UF-företag/skolarbeten

    Tyvärr har vi för närvarande ingen möjlighet att hjälpa till med att sponsra med goodiebags/rabatter till UF-företag, eller skolarbeten på grund utav den enorma mängd förfrågningar som vi får.

  2. Frågor kring sponsring utav blogg, sociala medier och liknande

    Skriv gärna ett mejl där du beskriver lite kort om vem du är och din verksamhet, och skicka detta till marknad@eleven.se.